جیگر مامان

زمان مناسب براي از شير گرفتن كودك

1391/5/5 18:51
نویسنده : جیگر مامان
447 بازدید
اشتراک گذاری

به خاطر اينكه ديگران فكر مي كنند كودكتان به سني رسيده كه بايد از شير گرفته شود، او را از شير خود محروم نكنيد.

 

سوال:

مادران عضو گروه بازی كودكم می‌پرسند که چرا هنوز شیر خودم را به کودک نوپایم می‌دهم، اما من اینکار را دوست دارم. آیا باعث آشفته شدن کودکم می‌شوم یا باید به آن‌ها بگویم که راجع به آن حرف نزنند؟

پاسخ:

در واقع سازمان سلامت جهانی مادران را به دادن شیر خودشان در دوران نوپایی تشویق می‌کند. شیر دادن صرف نظر از فواید جسمانی، شیوه خوبی برا ی انس گرفتن مادر و فرزند است – که حتماً با شیر دادن به فرزندتان متوجه آن شده‌اید. زمانی باید آن را ترک کنید که از شیر دادن خسته شده‌اید یا کودکتان دیگر تمایلی به خوردن شیر شما نداشته باشد.

این اطلاعات راه خوبی است برای اینکه به سایر مادران گروه بگویید که در کار دیگران دخالت نکنند. اینکه آیا شیر خودتان را به او بدهید یا نه و یا تا چه زمانی، تصمیم گیری‌های کاملاً شخصی هستند که فقط با پزشک کودکتان می‌توانید درباره آن صحبت کنید. البته، از نظر این خانم‌ها استقبال می‌شود اما باید کار را به کاردان بسپارند.

اما اگر می‌خواهید چشمان متعجب آن‌ها – و ناراحتی تان- را به حداقل برسانید، قبل از رفتن به گروه بازی در خانه به او شیر بدهید و با خودتان خوراکی ببرید تا هنگامی که گرسنه شد، از آن استفاده کنید.

روزی که دیگر تمایلی به خوردن شیر شما نخواهد داشت (یا خودتان دیگر نمی‌توانید به او شیر بدهید)، فرا خواهد رسید. در ضمن مطمئن باشید که می‌توانید او را به شیوهای دیگری آرام کنید و درباره این واقعیت که شما به شیوه‌ای که به نظرتان مناسب بود به او شیر داده‌اید، به خود تسلی بدهید

 

 
پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (5)

lمامان محمد معین
6 مرداد 91 13:20
سلام عزیز, امیدوارم نی نی تون سالم وسلامت به دنیا بیاد
ممکنه اوایل نتونی بیای وب ولی منتظرتون میمونیم تا برگردی و عکسای نی نیه قشنگتو بذاری برامون
من پیشاپیش تبریک میگم قدماش مبارک باشه


مرسی گلم حتما عکساشو میذارم.
مامان مارال فرفری
8 مرداد 91 0:58
اخی نازی امیدوارم خدای مهربون یه نی نی سالم و زیبا بهتون بده اگه اجازه بدی لینکت میکنم؟
مامان تارا
9 مرداد 91 13:34
سلام عزيزم خوبي ؟ اميدوارم هميشه سلامت باشيد چندروزي نتمون مشكل داشت براهمين نتونستم بهتون سر بزنم مرسي كه به ما سر زدين
مامان تارا
11 مرداد 91 7:51
سلام انشاءالله به خوبي و خوشي و سلامتي ني ني خوشگلت بدنيا بياد توكل كن به خدا ترس نداره كه اگه زايمانت طبيعي ميخواي باشه سعي كن موقع انقباض عضلات تا ميتوني نفساي عميق بكش خيلي مؤثره ، من امتحان كردم موفق باشي گلم
مامان آویسا
12 مرداد 91 2:14
عزیزم ایشاله به سلامتی زایمان کنی من منتظر دیدن عکسهای پارسا کوچولو هستم
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به جیگر مامان می باشد